Yağsız Kek

4 Nisan 2015 Cumartesi


Malzemeler:
5 yumurta(oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 çay kaşığı dolusu kabartma tozu
Üç, dört damla limon suyu
Bir çimdik tuz

Yapılışı:
Öncelikle, kekin yapışmaması için kalıbın içi margarinle yağlanıp un elenir. Kalıp ters çevrilerek unun fazlası dökülür. Bir kenarda bekletilir. 
Fırın ısıtılmaya başlanır.(Ben yayvan kalıp kullanınca fırını 160°C'ye ısıtıyorum. Çukur kalıplarda 180°C'ye ısıtıyorum.)
Yumurta ve şeker mikser yardımıyla, hızlı devirde, 4-5 dk., şeker eriyip köpük kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Kuru malzemeler ayrı bir kapta karıştırılır. Bu kuru malzemeler, çırptığımız şekerli yumurtanın üzerine elenir. Üzerine iki, üç damla limon sıkılır. Spatula yardımıyla alttan yukarıya doğru yavaş yavaş, hava kabarcıklarını patlatmamaya çalışarak karıştırılır.  Kek hamuru kalıba yavaşça, alçaktan dökülür ve önceden ısıttığımız fırına verilir. Keke, yaklaşık 30-35 dk. sonra tahta bir şiş batırılır. Şişe, pişmiş minik kek parçacıkları yapışmış olursa fırın kapatılır. (Şişe hamur yapışmış olarak çıkmamalı ya da şiş kupkuru çıkmamalı) Kek yaklaşık 5-6 dk., kapağı aralık fırında bekletilir. Fırından çıkarılıp nihalenin üzerine koyulur. Kek ılınınca kalıp ters çevrilir. Kek kalıptan çıkarılır. Annemin bana  lise yıllarımdan beri yaptırdığı çok hafif, lezzetli ve kolay bir kektir. Herkes de çok beğenir. Deneyin, bana hak vereceksiniz.
Afiyet bal şeker olsun.



0 yorum:

Yorum Gönder

Lezzet Mucidi Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino