Etimek Tatlısı

20 Nisan 2015 Pazartesi


Malzemeler:
2 paket Etimek(klasik)
1 kg. süt
1,5 su bardağı toz şeker
3 silme yemek kaşığı un
1 yumurta
1 paket vanilya
4 silme yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı tereyağ
Islatmak için:
1 su bardağı su
1 su bardağı süt
1/4(çeyrek) su bardağı şeker
(Daha tatlı olması isteniyorsa şeker miktarı isteğe göre arttırılabilir. Bana bu ölçüler tam kararında geliyor.)

Yapılışı:
Orta büyüklükte bir tencere tezgaha koyulur. İlk önce yumurta ve şeker, daha sonra un, nişasta ve vanilya eklenerek iyice karıştırılır. İçine süt ılık olarak(sıcak değil) katılır. İyice karıştırılarak ezilir ve ocağa alınır. Ve kısık ateşte bırakmadan karıştırılarak pişirilir. Fokurdamaya başlayınca bir iki dakika daha pişirilip altı kapatılır. Daha lezzetli olması için, hemen içine tereyağ koyulur ve karıştırılarak eritilir.
Diğer tarafta su ve süt küçük bir tencereye alınır. İçine şeker koyulur ve ocakta şekerler eriyip iyice ısınıncaya kadar karıştırılır. (Kaynatmıyoruz. Yoksa etimeklerin üzerine döktüğümüzde; süt etimekleri eritip hamurlaştırıyor.Ama çok sıcakken dökülmezse de etimekler sert kalıyor.)Ben dikdörtgen borcam kullanıyorum. İstenirse kare bir borcam ya da onun gibi çukur bir kalıba koyularak iki yerine üç kat yapılabilir. Ben iki katlı yaptığım için etimeklerin yarısını borcama diziyorum. Sonra etimeklerin üzerine, çok sıcak olan su,süt,şeker karışımı kaşık yardımıyla dökülür. Etimekler iyice ıslatılır.Üstüne sıcak kremanın yarısı yayılır. İstenirse çeşitli meyvelerden küçük küçük keserek konulabilir. Kalan etimekler de bunların üzerine dizilir. Yine çok sıcak olan su, süt, şeker karışımı şeker yardımıyla dökülür. Üstüne kalan sıcak krema yayılır. Üzeri isteğe göre hindistan cevizi, fındık, çikolata rendesi ile süslenir. Soğuyunca buzdolabına alınarak dinlendirilir.
 Bu tarifi, Ankara'ya annemi ve babamı (eşimin kıymetli anne ve babasını) ziyarete gittiğimizde; annem bize hazırlamıştı. Bayıla bayıla yemiştik. Ben de evde denedim. Çok lezzetli ve hafif bir tatlı oluyor. Yapması da çok kolay. Mutlaka denemelisiniz.
Afiyet bal şeker olsun.
***Bu tarifiyle beraber diğer bütün güzel tariflerini ,hemen toplayıp bana verecek kadar cömert ve sevgidolu olan anneme tekrar çok ama çok teşekkür ediyor ve bu vesileyle sevgilerimi yolluyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

Lezzet Mucidi Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino